Thursday, July 24, 2008

Perlawanan Bolasepak!

Wow! Saya amat terkejut apabila mendengar berita bahawa pasukan olimpik bola sepak Brazil akan menentang Singapura dalam satu perlawanan persiapan Brazil untuk Olimpik yang menjelang. Saya amat bangga dengan bilangan anak melayu yang dipilih oleh jurulatih pasukan bola sepak Singapura,Raddy Avramovic. Dalam 21 orang yang dipilih, 11 iaitu lebih kurang setengah pasukan Singapura dianggotai pemain berbangsa melayu.. SYabas! melayu maju! HAHA

Dalam keghairahan untuk menonton Brazil bermain di Stadium Negara saya telahpun memberi tiket dari cawangan sistic 6 hari lebih awal. Harga tiket untuk perlawanan itu 15 dolar,jauh lebih mahal daripada harga biasa iaitu 3-5 dolar bagi perlawanan internasional lain. Namun, ia berbaloi kerana saya dapat melihat Pemain-pemain bertaraf antarbangsa seperti Ronaldinho,Pato,Anderson dan sebagainya.

Harga tiket yang tinggi sanggup dibayar ramai lagi orang yang ingin menonton perlawanan bolasepak itu kerana permainan bolasepak itu sudah tentu akan menjadi sebuah perlawanan yang amat menarik.

...


Bayangkan jikalau pengemudi Pertandingan Sepak Takraw liga NTUC mengarahkan penonton membeli tiket.. Saya pasti bilangan penonton akan terus menjunam. Dengan itu saya harap bahawa liga sepak takraw akan diberi lebih peluang untuk dipromosikan supaya dapat menarik perhatian orang ramai. Sekarang ini, saya cuma boleh melihat jadual perlawanan liga sepak takraw di Berita Harian yang jarang dibaca generasi baru ini. Mungkin, jadual permainan sepak takraw liga NTUC boleh dipromosikan melalui New Paper ataupun di lelaman web supaya lebih ramai orang termasuk orang bukan-melayu dapat menonton permainan sepak takraw.

Sekian..

jumpa lagi..

No comments: